ГРАЂАНИ ТРЕБА ДА ИЗНОСЕ ПРОБЛЕМЕ, А МИ ДА ТРАЖИМО РЕШЕЊА

Интервју ТВ Јасеница са председником општине:

У интервјуу за телевизију Јасеница председник општине Смедеревска Паланка,  Никола Вучен говорио је о изградњи управног места, о рубрици “Питајте нас“, која је од недавно уведена на општинском сајту, и о комуналним темама.

На питање новинара како напредују радови на изградњу новог управног места у холу зграде општине и колико је средстава намењено за ову инвестицију, председник је одговорио:

– Средства за адаптацију простора обезбедило је  Министарство државне управе и локалне самоуправе, по Јавном позиву за пријаву јединица локалне самоуправе и градских општина за добијање подршке приликом успостављања јединственог управног места. Средства намењена за изградњу и брендирање јединственог управног места износе шест милиона динара.  Желимо да осавременимо и дигитализујемо општинску управу, а све у интересу грађана. Ради се по свим европским стандардима. Простор намењен за управно место је величине 200 квадрата и биће за пример свим општинама.

Овај простор  биће намењен за обједињено пружање управних радњи из надлежности  више државних органа и органа локалне самоуправе. Управно место садржаће матичну службу, локалну пореску администрацију, пореску управу, службу за катастар непокретности РГЗ, имовинско – правне послове, дечији додатак. Испуњаваће све техничке и дигиталне стандарде. На овај начин грађанима ће бити омогућено потпуно другачији, бржи  и једноставнији приступ потребној документацији, јер ће се све налазати на једном месту.  Рок за завршетак радова је до краја  ове, односно почетка идуће године. Тада  ће доћи и представници министарства и заједно ћемо отворити ново управно место. Идуће године инвестираћемо  у комплетан систем  сервера, и на тај начин радићемо по свим европским стандардима дигитализованих управних места на територији Србији. Циљ нам је да будемо што приступачнији грађанима. Радови ће бити настављени и у идућој години, јер смо добили средства за грађевинске радове. 

На шта ће се конкретно односити  радови?

Већ смо учествовали на конкурсу који је расписало Министарство правде, за средства за енергетску ефикасност. Морам да напоменем да до сада нисмо ни могли да учествујемо као локална самоуправа, јер зграда није била укњижена. Захваљујући општинском правобраниоцу, зграда општине је коначно укњижена, после много деценија чекања. Министарство правде је расписало конкурс за сређивање и адаптацију зграда локалне самоупра. То подразумева замену столарије, израду фасаде и крова.

Недавно сте на општинском сајту оформили рубрику „Питајте нас“. Какви су утисци до сада?

На тај начин пружили смо прилику грађанима да у свако доба дана могу да поставе питање , из различитих области, свим  функционерима и службама у општинској управи. Грађани желе и имају потребу да се обрате некоме и да на што лакши и једноставнији начин добију одговор од надлежних институција. Наш тим одговоре шаље у року од 48 сати.  Кроз овај пројекат, који смо осмислили, желимо да успоставимо добру комуникацију са грађанима. Да чујемо њихове проблеме, предлоге и сугестије. Ово је уско повезано са успостављањем јединственог управног места. Они нама износе своје проблеме, а ми њима решења.

Која су то питања која грађани постављају?

Углавном се питања односе на  актуелна  збивања у граду и читавој општини,  комунална питања, исказују незадовољство када је реч о чистоћи у граду, дају предлоге, сугестије и похвале.

И ви нисте задовољни чистоћом града. Како решити тај проблем?

Ми смо затекли много проблема када смо дошли на власт. Када је реч о неким  проблемима, није било никаквих других могућности  него  да прихватимо постојећа решења. Мислим пре свега на уговор општине са предузећем Пор Вернер Вебер. Принуђени смо да поштујемо услове из уговора и да их се придржавамо.  Ако бисмо се одлучили за раскидање уговора, морали бисмо да плаћамо пенале у наредних двадесет година. То би био велики трошак за општински буџет. Тражимо решење, јер је уговор  законски потписан, и не можете  га тек тако раскинути.

План нам је да спорне тачке  уговора и оне које нису јасно дефинисане, променимо. Преговарамо са надлежнима из тог предузећа и тражимо најбоље решење. У последњем периоду  ситуација је много боља него раније, али ми нисмо задовољни одржавањем хигијене града. Недељом је још гора слика,  него радним данима. Ми желимо да контејнери редовно буду пражњени свих седам дана у недељи, и да нам град буде чист.

Најављена је акција уклањања паса луталица којих има све више на улицама. Да ли постоји начин да се и тај проблем превазиђе?                                                                

Акције уклањања паса биће учесталије. За наредну годину, за ову врсту послова, определили смо 2,5 милиона динара. Локална самоуправа ће учествовату новчано, да сваки  власнички пас буде чипован на територији општине. Биће оформљена комисија која ће водити евиденцију власничких паса, неопходно је да буду чиповани, и да на тај начин решимо бар део проблема. Поред тога, сви власници паса мораће да обезбеде адекватне услове за чување и држање пса у свом дворишту. Власнички пси ће бити чиповани, и на тај начин имаћемо тачан увид у то, који су пси власнички, а који су луталице. Овим поступком смањиће се и број луталица на територији читаве општине.

У току је појачана контрола саобраћаја на територији гарада која се односи на санкционисање непрописно заустављених и паркираних возилана на  јавним површинама и тротоарима. До када ће трајати ова акција?

Трудимо се да на сваки могући начин  грађанима обезбедимо боље услове за живот. Што се тиче акције појачане контроле саобраћаја и паркирања на јавним и зеленим површинама и тротоарима , тиме желимо да направимо ред у граду. Одлуку о наплати паркинга нисмо још почели да  спроводимо, јер овом акцијом желимо да скренемо пажњу возачима да воде рачина о томе где паркирају своја возила. Паркирање на тротоару сигурно није решење, јер онемогућавате пешацима да се безбедно крећу,  а паркирање на зеленим површинама заиста није нормално. Принуђени смао да на овај начин и спровођењем  оваквих  акција мењамо свест код људи. Ова акција се спроводи у сарадњи са Саобраћајном полицијом и локалном комуналном и саобраћајном инспекцијом.