На основу чл. 6. и чл.12. ст.1. Уредбе о условима и начину спровођења субвенционисане доделе заштитних рамова за употребљавани трактор (,,Службени гласник РС” број 107/22) Агенција за безбедност саобраћаја 7.11.2022. године објавила је јавни позив за субвенционисану доделу заштитног рама за употребљавани трактор.
Тим поводом, позивају се сва заинтересована физичка и правна лица на територији Републике Србије која испуњавају услове Уредбе о условима и начину спровођења субвенционисане доделе заштитних рамова за употребљавани трактор, да закључно са 30. новембром 2022. године поднесу захтев Агенцији за безбедност саобраћаја за субвенционисану доделу.
Модели и типови трактора за које се врши субвенционисана додела рамова су IMT 533, IMT 539, IMT 540, IMT 542 и IMT 549.
Садржај позива за подношење захтева за субвенционисану доделу заштитног рама за употребљавани трактор са информацијама о начину подношења, моделима трактора на које се субвенција односи, роковима за подношење и потребној документацији можете преузети ОВДЕ.
Подсећамо да је једна од главних мера за смањење броја страдања услед превртања и покушај минимизирања повреда возача трактора, када дође до незгоде је уградња испитаних и одобрених заштитних структура (рамова). Заштитни рам служи да пружи заштиту возача трактора приликом превртања. У последње три године, услед превртања на тракторима без заштитног рама, настрадало је чак 86 лица, ван јавних путева( њива, шума, ливада) .
У Републици Србији у саобраћајним незгодама на путевима са учешћем трактора погинуло је 78 лица у последње три године , што значи да је укупно погинуло 164 у саобраћајним незгодама и догађајима у којима су учествовали трактори, а буде повређено око 360 лица.
Процена је да у Републици Србији има око 100.000 трактора без заштитне кабине или рама. Највећи проценат употребе трактора без заштитног рама или кабине је у централној Србији, чак око 50%, док је у Мачви нешто мањи и износи 45% а у Војводини износи 18%.